آموزش

مهر و طراحی آن

مهر و طراحی آن

مهر و طراحی آن 

شرکت‌ها با توجه به کسب و کاری که دارند و سلیقه شخصی خود می‌توانند مهر‌های مختلفی را سفارش دهند. یکی از مواردی که می‌تواند شما را نسبت به سایر رقبا‌یتان متمایز کند استفاده کردن از یک مهر شخصی است. مهر شخصی نشان دهنده برند کاری و شخصی شما است و می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که صفات و خصوصیات شما را در یک نگاه به افراد دیگر نشان دهد؛ یعنی زمانیکه افراد مختلف مهر شما را می‌بینند نام شما در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شود. توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید یک مهر خوب طراحی کنید با انواع آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

طراحی مهر ساده

به مهرهای قدیمی مهر ساده گفته می‌شود. مهرهای قدیمی همان مهرهایی هستند که برای استفاده کردن از آن وجود استامپ الزامی‌است. این مهرها معمولاً روی یک پایه نصب شده‌اند و باید اول آن را در استامپ زده و بعد آن را روی کاغذ زد. مهر‌های ساده مقرون به صرفه هستند یکی از قابلیت‌هایی که آن‌ها دارند این است که می‌توان در ابعاد مختلف آن‌ها را سفارش داد. چیزی که تعیین کننده رنگ این مهرها است رنگ استامپ آن است؛ یعنی شما می‌توانید تصمیم بگیرید که مهر شما آبی یا قرمز باشد و با توجه به آن استامپ خود را باید بخرید. اگر در زمینه مهر ساده اطلاعات دقیق ندارید و نمی‌توانید آن را طراحی کنید می‌توانید از یاراپلاس کمک بگیرید؛ به این صورت که اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت مهر شما را ساخته و در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی مهر لیزری رنگی

یکی از کارهایی که باعث می‌شود طراحی مهر شما زیبایی چند برابری داشته باشد استفاده کردن از مهر لیزری رنگی است. بعضی از شرکت‌ها هستند که تمایل دارند مهر شرکت خود یا لوگوی شرکتشان را به صورت چند رنگ طراحی کنند به همین علت می‌توانند از این نوع استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که مهره‌های لیزری دارند این است که می‌توانند طرح مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و ظرافت نشان دهند؛ به عنوان مثال زمانیکه شما می‌خواهید مهر مرتبط با کسب و کار خود را طراحی کنید و رنگ سازمانی شما زرد و مشکی است می‌توانید متن را به رنگ مشکی و لوگو را به رنگ زرد انتخاب کنید این کار باعث می‌شود که جذابیت بصری بیشتری به مهر شما داده شود. مهرهای لیزری این امکان را دارند که بعد از این که جوهرشان تمام می‌شود بتوان آن‌ها را شارژ کرد و مجدد از آن‌ها استفاده کرد.

طراحی مهر لیزری

مهر‌های لیزری دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که در میان آن‌ها می‌توان به قابلیت رنگ شدن (که در بالا اشاره کردیم)، دقت بالا و کاملا اتوماتیک بودن آن‌ها اشاره کرد. یکی از عواملی که باعث شده استفاده کردن از مهرهای لیزری گسترش زیادی پیدا کند این است که زمانیکه کسب و کارها و افراد متخصص از آن استفاده می‌کنند تمام اطلاعات درج شده در روی مهر به صورت کامل روی کاغذ نشان داده می‌شود‌. بدون نیاز به استامپ می‌توان از مهرهای لیزری استفاده کرد زمانیکه شما می‌خواهید در کم‌ترین زمان و بیشترین سرعت مهر مورد نظر خود را سفارش دهید و از آن استفاده کنید می‌توانید از این نوع مهرها استفاده کنید.

یک تصور اشتباه که در مهرهای لیزری وجود دارد این است که اگر زمانی طرح مهر بخواهد عوض شود و یا اطلاعات هک شده روی مهر از قبیل آدرس و شماره بخواهد تغییر کند باید پایه آن هم عوض شود؛ اما مهرهای لیزری این قابلیت را دارند که مانند مهرهای ژلاتینی پایه خود را حفظ کنند و فقط پلیمر و طرح آن‌ها تغییر کند‌. حتی امروزه تمام قطعات یدکی مهرهای لیزری در بازار وجود دارد. فقط نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جوهری که برای مهرهای لیزری استفاده می‌شود با جوهری که در استامپ وجود دارد متفاوت است جوهر مهر لیزری به گونه‌ای است که به راحتی خشک نمی‌شود.

طراحی مهر برجسته

همان‌طور که از اسم این مهرها مشخص است دارای طرح‌های برجسته هستند. یکی از ویژگی‌های متمایز کننده مهر برجسته این است که به دلیل طرح برجسته‌ای که دارد قابل کپی کردن نیست و نمی‌توان با دستگاه‌های پرینتر یا دستگاه‌های کپی آن را جعل کرد و دارای امنیت بالایی هستند. معمولاً مهرهای برجسته بدون رنگ بوده و نام دیگر آن‌ مهر فلزی یا آهنی است. مهره‌های برجسته دارای برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی هستند که هنگام استفاده به چشم می‌خورد. برای اینکه مهرهای برجسته بهتر به نظر برسند می‌توان از برچسب‌های مخصوص که دارای رنگ‌های مختلف هستند استفاده کرد به این صورت که قبل از زدن مهر بر روی کاغذ این برچسب‌ها زده شده و مهر بر روی آن زده شود این کار باعث می‌شود که علاوه بر بهتر دیده شدن، مهر زیباتر نیز به نظر برسد.

طراحی مهر جیبی

افرادی هستند که به دلیل حرفه و کسب و کاری که دارند باید همیشه مهرشان همراهشان باشد به همین علت توصیه می‌شود که از مهر جیبی استفاده کنند. این مهرها به مهرهای همراه معروف هستند. مهرهای جیبی معمولا به دو شیوه ژلاتینی یا لیزری تولید می‌شوند. در مدل ژلاتینی در خود پایه مهر استامپ وجود دارد و نیاز نیست که برای استفاده از مهر همیشه همراه خود استامپ داشته باشید.

طراحی مهر ژلاتینی

در مهرهای ژلاتینی از نوعی ژلاتین محکم استفاده می‌شود و هنگام مهر زدن حتی باید استامپ وجود داشته باشد. مهرهایی که دارای دسته‌های اتوماتیک هستند معمولاً استامپ روی خود پایه نصب شده است اما در دسته‌های معمولی حتماً باید استامپ جداگانه وجود داشته باشد. هر زمان که مهره‌های لیزری شارژ می‌شوند برای هزار یا دو هزار بار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و آن‌ها جوهر خود را از دست نمی‌دهند و زمانیکه جوهر آن‌ها تمام شود می‌توان پلیمر آن را به مدت یک ساعت در جوهر گذاشت به این صورت مهر شارژ شده و می‌توان مجدد از آن استفاده کرد.

 بین مهرهای لیزری و ژلاتینی یک فرق اساسی دیگر نیز وجود دارد و آن این است که در مهرهای لیزری می‌توان از فونت‌ها، عکس‌ها و طرح‌های ریز و ظریف استفاده کرد بدون اینکه بعد از زدن مهر بهم ریختگی در نوشته دیده شود اما در مهرهای ژلاتینی این امکان وجود ندارد.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *