آموزش

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

در این قسمت به صورت اختصاری به معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ می پردازیم.قبل از ادامه دادن به این مطلب بهتر است که توجه داشته باشید که دستگاه های چاپ هرکدام ویژگی های خاصی دارند.به طور مثال برخی از آن ها از کیفیت بالای برخوردار هستند و برخی دیگر از سرعت بالایی.

برخی از آن ها هم نیز از سرعت و کیفیت خوبی برخوردار هستند.شما می توانید متناسب با کسب و کاری که دارید نسبت به انتخاب آن ها اقدام کنید و نیاز خود را برطرف کنید.

دستگاه چاپ هلیوگراور

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

یکی دیگر از انواع دستگاه چاپ کتاب در ایران هلیوگراور نام دارد، از این دستگاه می توان برای تیراژهای بسیار بالا در حد میلیونی استفاده کرد، در واقع این دستگاه مختص تیراژهای بسیار بالا می باشد و برای تیراژهای محدود از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشد زیرا که قیمت این دستگاه چاپ کتاب گران است و اگر به دنبال دستگاه چاپ برای تیراژهای کم هستید این دستگاه چاپ هلیوگراور نمی تواند گزینه مناسبی باشد و بهتر است از دستگاه های ارزانتری استفاده کنید، دلیل استفاده از دستگاه چاپ هلیوگراور در تیراژهای بالا این است که در این دستگاه چند سیلندر قرار دارد که موجب شده برخلاف دستگاه چاپ افست نیازی به قرارگیری مجدد زینک نداشته باشد از این رو برای تیرازهای بالا از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می باشد.

دستگاه چاپ فلکسو

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

در دستگاه های چاپ فلکسو از نوعی لاستیک که دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است استفاده می شود که دلیل نام گذاری این دستگاه به فلسکو همین امر می باشد، این دستگاه از نظر تمامی جنبه های عملکردی مورد قبول واقع شده است، از مهم ترین ویژگی های آن می توان به سرعت بالا- هزینه کم و امکان چاپ کتاب در تیراژهای بالا اشاره کرد، همچنین امکان چاپ به صورت رول و بر روی هر نوع موادی مانند کاغذ و پلاستیک امکانپذیر است.دستگاه چاپ فلسکو از نظر کاربردی در صنایع مختلف و برای چاپ کتاب بر روی مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است که بدانید طریق چاپ فلسکو به صورت برجسته می باشد و در این دستگاه چاپ دیگر خبری از چاپ مسطح و یکنواخت نیست.

دستگاه چاپ افست

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

یکی از پرطرفدارترین انواع دستگاه های چاپ کتاب در ایران دستگاه چاپ افست است، از مهم ترین ویژگی  های این دستگاه که دلیل محبویت آن نیز می باشد کیفیت بالای چاپ روی کاغذ است، استفاده از این دستگاه در صنعت چاپ ایران متداول است و معمولا از آن برای تیراژهای متوسط استفاده می شود، برای تیراژهای بالا و پایین هزینه چاپ افست برای متقاضی مقرون به صرفه نیست از این رو برای تیراژهای بالا و و تیراژهای محدود معمولا از دستگاه های دیگر استفاده می کنند، البته لازم است که بدانید این دستگاه در ایران بیشتر با نام دستگاه چاپ مسطح شناخته شده می باشد، دلیل این که چاپ افست را مسطح می خوانند این است که در زینک به کار رفته در این دستگاه هیچ برجستگی و یا فرورفتگی وجود ندارد و چاپ کتاب کاملا یکنواخت است. در حالت کلی این دستگاه در گروه معروف ترین دستگاه های چاپ در ایران قرار دارد .

دستگاه چاپ سیلک اسکرین

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

این روش از پرکاربردترین روش‌های چاپی محسوب می‌شود.کمتر متریالی را می‌توان یافت که چاپ سیلک اسکرین به‌صورت دستی یا ماشینی روی آن امکان‌پذیر نباشد. در این روش مرکب قابل‌استفاده تنوع بالایی دارد ازاین‌رو می‌توان آن را روی متریال‎های متعدد و متنوعی چاپ نمود. از دیگر ویژگی‌های انواع دستگاه چاپ سیلک اسکرین می‌توان به امکان چاپ روی سطوح:

• صاف• گرد• بی‌نظم و … اشاره نمود.

دستگاه چاپ ایچینگاین

معرفی و بررسی انواع دستگاه چاپ

روش شامل ایجاد خوردگی در فلز با استفاده از اسید است. که توسط آن طرح، نقش و نوشته‌ها به‌راحتی به روی فلز حک می‌شود و از بین نمی‌رود. ثبت آرم روی دسته شیرآلات به‌گونه‌ای که در اثر تماس , استفاده و رطوبت از بین نرود و پاک نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *