آموزش

بج سینه چیست؟

بج سینه چیست ؟

بج سینه یا همان نشان سینه نمادی از وابستگی و همبسنگی اشخاص به یکدیگر ، ارگان ، سازمان و مذهب و آئین خود است. این محصول با عناوین دیگری همچون اتیکت سینه ، سنجاق سینه و گل سینه نیز شناخته می شود .

بج سینه در ابتدا به صورت سنجاق سینه و از اکسسوری های اعیان در پوشش اروپاییان بود که بعدها به نشانه احساس تعلق به سازمان و نشان دهنده رتبه در ارتش و نیروهای نظامی به کار گرفته شد.

در دنیای برندینگ و کسب وکار از این قطعه که از جنس فلز ساخته می شود برای تکمیل پوشش سازمانی در جلسات رسمی و رویدادهای مرتبط با برند استفاده می شود .

این بج معمولا با الهام از نشان تجاری و لوگوی همان برند به طور خاص سفارش داده شده و در اختیار مدیران و رده های ارشد برند قرار میگیرد و ممکن است بسته به پایه و رده ی سازمانی رنگ و فرم آن اندکی متفاوت باشد.

این قطعه فلزی که سمت چپ سینه نصب می شود برای مردان روی یقه ی کت و برای بانوان روی مقنعه و یقه و گاه قسمت بالای آستین قرار می گیرد.

استفاده از بج در پوشش نیروی انسانی و کارکنان مجموعه احساس تعلق به برند را افزایش می دهد. و در جلسات رسمی به پوشش طرفین مذاکره رسمیت و اعتبار بصری می بخشد. در نمونه های غیر رسمی تر این قطعه با چوب و دیگر مصنوعات ساخته می شود و برای کاربردهای فانتزی پیکسل نامیده می شود که البته پیکسل ها جنبه تزیینی دارند و بج به حساب نمی آیند.

ریشه کلمه

بج در واقع از کلمه BADGE با ریشه لاتین می آید که به معنی نشان یا علامت است .

بج سینه در چه موارد دیگری استفاده می شود؟

بج سینه یک وسیله جانبی است که اغلب حاوی لوگو یا علامت گذاری یک نهاد است. که برای نشان دادن بعضی از سرویس های خدماتی، دستاورد خاص، نماد اختیاری ( پلیس و آتش نشانی ) ، نشانه مشاغل قانونی. وضعیت دانشجویی و کارآموزی و یا به عنوان یک ابزار ساده شناسایی نمایش داده می شود. بج سینه ها امروزه در اهداف و کمپین های تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
در ارتش، بج ها (نشان ها) برای نشان دادن واحد یا بازویی که متعلق به آن فرد است. و همچنین مدارک تحصیلی دریافت شده از طریق آموزش نظامی، رتبه و غیره استفاده می شوند. به همین ترتیب، سازمان های نوپا مانند نظارت و راهنمایی از آنها برای نشان دادن عضویت در گروه، جایزه و رتبه استفاده می کنند.

متریال های مصرفی در بج سینه

بج سینه ها ( نشان سینه ) می توانند از فلز، پلاستیک، چرم، پارچه، لاستیک و غیره ساخته شوند. و معمولا به لباس یا حتی کیسه، کفش، وسایل نقلیه، تجهیزات الکتریکی خانگی و غیره متصل می شوند. مدالها یا تکه های پارچه ای می توانند بافته شده و یا با چسباندن، اتو کردن، دوختن متصل گردند.

بج سینه چیست؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *